MELBEY KAVRAM SETİ
Amaç:
Kavram öğretim kitapçıkları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Otistik Çocuklar Eğitim Programı, Orta Düzeyde Öğrenme Yetersizliği Olan İlköğretim Programı ve Ağır Öğrenen Çocuklar Programında yer alan kavramların bireysellştirilerek öğretimini amaçlamaktadır.
Özelliği:
1. Kitapçıklar bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirme ilkeleri göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Dolayısıyla kitapçıklar kullanılırken ayrı ayrı bireyselleştirme yapılabilir.Bunun için öğretenin sadece kitaptaki yönergeleri takip etmesi yeterlidir...
2. Kitapçıklar bireyselleştirilirken, ilişkili ve ilişkisiz niteliklerine göre her kavram ayrı ayrı analiz edilip, kavramın alt basamakları belirlenmiştir.Daha sonra bu alt basamaklar sabitten karmaşığa doğru sıraya konularak değerlendirme ve olası öğretim araçları oluşturulmuştur.
3. Öğretime değerlendirme bölümünün ilk basamağından başlanmakta ve çocuğun verdiği cevaplara göre ilerlenmektedir.
4. Kitapçıklar çatı biçimine dönüştürülebilir ve katlanabilir özelliği ile hem öğrenen hem öğreten tarafından karşılıklı kullanılabilir, taşınılabilir ve saklanabilir.
5. Kitapçıklar her ne kadar gelişim yetersizliği olan bireyler için hazırlanmış olsada, kavram öğrenim aşamasında olan tüm çocuklar için kullanılabilir.
6. kitapçıklar öğretmenlerin, anne babaların, abi ve kardeşlerin kavram aşamasında olan çocuklarla çok rahat çalışabilmeleri için bireyselleştirilerek hazırlanmıştır.

KAVRAMLAR:
- Zıt Kavramlar
- Pozisyon Kavramları
- Saat Kavramları
- Şekil Kavramları
- Tane Kavramları
- Renk Kavramları
- Diğer Kavramlar
Uygulama Yönergesi
Bu kitapçıklar Milli Eğitim Bakanlığı;
Orta Düzeyde Öğrenme Yetersizliği Olan Çocuklar "Varlıklar Arası İlişkiler" ünitesi amaç ve davranışlarını, Ağır Öğrenen Çocuklar Programı Matematik Dersi " Varlıklar Arası İlişkiler Ünitesi Amaç ve Davranışlarını ve Otistik Çocuklar Eğitim Programı Akademik Beceri Amaç ve Davranışlarını Gerçekleştirmeye hizmet edecek şekilde düzenlenmiştir.
Kitapçıklarda öğretilmesi amaçlanan kavramlar 2 bölüm halinde ele alınmıştır.
İlk bölümde değerlendirme aracı ( performans alımı ) ve öğretim araçlarını belirlenmesi yer alırken; İkinci bölümde öğretim aracı ve öğretim amaçlarının nasıl kazandırılacağı yer almaktadır.
Uguluma değerlendirme aracından (Basamak 1) başlayın.
Değerlendirme Aracında Basitten zor doğru toplam 3 basamak, her basamakta 4er resimli araç seti ve bu setlere ait yönergeler bulunmaktadır.
Her basamağı 4.resimli araç setine kadar değerlendirerek sonuçlarınızı kaydedin.Basamaklardaki 4. araç setlerinin sonunda yer alan açıklamalar sonuçlarınızı nasıl kullanacağınıza ilişkin size ip uçları verecektir.Bu ip uçlarını dikkate alarak sırayla ilerleyiniz.
Kutu İçerikleri:
Kavram Öğretim Seti 1 | Kavram Öğretim Seti 2 | Kavram Öğretim Seti 3 | Kavram Öğretim Seti 4 |
Büyük Kavramı Küçük Kavramı En büyük Kavramı En Küçük Kavramı Büyükten Küçüğe Sıralama Küçükten Büyüğe Sıralama | Uzun Kavramı Kısa Kavramı En Uzun Kavramı En Kısa Kavramı Uzundan Kısaya Sıralama Kısadan Uzuna Sıralama | Kalın Kavramı İnce Kavramı En Kalın Kavramı En İnce Kavramı Kalından İnceye Sıralama İnceden Kalına Sıralama | Çok Kavramı Az Kavramı En Çok Kavramı En Az Kavramı Çok'tan Az'a Sıralama Az'dan Çok'a Sıralama |
Kavram Öğretim Seti 5 | Kavram Öğretim Seti 6 | Kavram Öğretim Seti 7 | Kavram Öğretim Seti 8 |
Uzakta Kavramı Yakında Kavramı En Uzakta Kavramı En Yakında Kavramı Uzaktan Yakına Sıralama Yakından Uzağa Sıralama | Yüksekte Kavramı Alçakta KAvramı En Yüksekte Kavramı En Alçakta Kavramı Yüksekten Alçağa Sıralama Alçaktan Yükseğe Sıralama | Mavi Kavramı Yeşil Kavramı Kırmızı Kavramı Sarı Kavramı Beyaz Kavramı Siyah Kavramı | Önde - Arkada Kavramı En Önde - En Arkada Kavramı Yanında Kavramı Sağda-Solda Kavramı Arasında - Ortasında Kavramı |
Kavram Öğretim Seti 9 | Kavram Öğretim Seti 10 | Kavram Öğretim Seti 11 | Kavram Öğretim Seti 12 |
Dikdötgen Kavramı Kare Kavramı Üçgen Kavramı Daire Kavramı Eğri - Doğru Kavramı | Tam Saat Kavramı Yarım Saat Kavramı Beş Geçe Kavramı On Geçe Kavramı Yirmi Geçe Kavramı Yirmibeş Geçe Kavramı | Dışında Kavramı İçinde Kavramı Üzerinde Kavramı Altında Kavramı Açık Kavramı Kapalı Kavramı | Boş Kavramı Dolu Kavramı Bütün Kavramı Yarım Kavramı Çeyrek Kavramı Temiz - Kirli Kavramı |
Kavram Öğretim Seti 13 | Kavram Öğretim Seti 14 | Kavram Öğretim Seti 15 | Kavram Öğretim Seti 16 |
Farklı Kavramı Yaş - Kuru Kavramı Neşeli Kavramı Benzer Kavramı Öfkeli Sıralama | Aynı Kavramı Canlı Kavramı Cansız Kavramı Sesli Kavramı Sessiz Kavramı Gürültülü Kavramı | Geniş - Dar Kavramı Birinci Kavramı İkinci Kavramı Sonda Kavramı Eşit - Denk Kavramı | Bir Tane Kavramı İki Tane KAvramı Üç Tane KAvramı Dört Tane Kavramı Beş Tane KAvramı Şişman - Zayıf Kavramı |
Kavram Öğretim Seti 17 | Kavram Öğretim Seti 18 | Kavram Öğretim Seti 19 | Kavram Öğretim Seti 20 |
Altı Tane Kavramı Yedi Tane KAvramı Sekiz Tane Kavramı Dokuz Tane Kavramı Hiç Yok Kavramı | Bir Sayısı Kavramı İki Sayısı Kavramı Üç Sayısı Kavramı Dört Sayısı Kavramı Beş Sayısı Kavramı Gece - Gündüz Kavramı | Altı Sayısı Kavramı Yedi Sayısı KAvramı Dokuz Sayısı Kavramı On Sayısı Kavramı Sıfır Sayısı Kavramı | Ağırlık KAvramı Hafif Kavramı En Ağır Kavramı En Hafif Kavramı Ağırdan Hafife Sıralama Hafiten Ağıra Sıralama |
Kavram Öğretim Seti 23 | Kavram Öğretim Seti 24 | Kavram Öğretim Seti 25 | |
Daire Eşleme Kare Eşleme Dikdörtgen Eşleme Üçgen Eşleme Mutlu Mutsuz Kavramı Zor Kolay Kavramı | Kırmızı Eşleme Sarı Eşleme Yeşil Eşleme Mavi Eşleme Beyaz Eşleme Siyah Eşleme | Çeyrek Geçe Saat Kavramı Çeyrek Kala Saat Kavramı Beş Kala Saat Kavramı On Kala Saat Kavramı Yirmi Kala Saat Kavramı Yirmi Beş Kala Saat Kavramı |